El canvi trencat enmig de la muntanya!

"Sortíem com cada diumenge i a 15 km de casa, enmig d’una trialera un mal cop o un cargol mal apretat va fer petar el canvi de darrera, va quedar penjant amb la cadena. No podíem continuar..."

Si mai us heu trobat amb aquest problema i no l’heu sabut solucionar, en aquest article trobareu una possible manera de continuar i arribar fins al primer taller o  fins a casa.

Per poder afrontar aquest tipus de situacions amb solvència cal anar equipat amb una eina multifunció que disposi de "Troncha Cadenes", n’hi ha de moltes marques preus i qualitats, us recomanem que escolliu una que pesi poc i que sigui resistent (normalment conceptes contraposats). També cal que sigui fàcil de fer servir. Per això es important que un cop la tingueu feu algun tipus de prova a casa. No és convenient descobrir com funciona enmig d’una sortida o plovent...

El primer pas un cop hagueu detectat que el canvi s’ha trencat serà assegurar-se que realment no podeu continuar, si s’ha torçat el canvi de darrere, intenteu posar-lo a lloc forçant-lo una mica i proveu de pedalar, us serà molt pràctic girar la bicicleta panxa amunt per fer aquest tipus de comprovacions.

El canvi de darrere s'ha trencat totalment
Si no ho podeu arreglar o la peça  s’ha trencat definitivament, el que podeu fer és separar la cadena amb el "troncha cadenes" i treure la peça malmesa. Un cop fet això del que es tracta és d'escurçar la cadena per tal d’engranar un pinyó fix.  Mesureu el troc de cadena que us sobra (escolliu un pinyó el que més s'adapti al recorregut que heu de fer) i amb el "troncha cadenes" escurceu la cadena tant com us calgui.

Escurçar la cadena

És una mesura poc elegant ho reconeixem però ens ha tret de més d’un compromís.