La Molina - Torrelles 2015

Per la sisena edició de la Sortida d'Estiu de Sortidesbtt hem volgut fer alguna cosa especial, sortir-nos de les clàssiques sortides de "touroperador" que hem fet fins ara: Turbon, Bi3000, Tena Xtreem, Pedals de PedraforcaÈpic Trail Ultra.

Aquest any ens hem organitzat la sortida nosaltres! L'objectiu anar desde la Molina fins a Torrelles amb BTT.

Tot apunt

Aquest recorregut té com a eix vertebrador el recorregut de la Transcatalunya de Probike que va de

La Molina fins a Barcelona en BTT i en un dia. Nosaltres hem adaptat el recorregut per poder-lo fer amb dos dies i arribant a Torrelles de LLobregat, 197km lineals amb 3400+ i 4600-, tot sense presses ni presions! Per gaudir de dos dies de BTT, bon menjar i bon ambient!

Track de dissabte de La Molina a Santa Maria de Marlès

Track de diumenge de St Maria de Marlès a Torrelles

Sortim el divendres dia 3 de juliol, les previsions meteorològiques són de calor, molta calor. Estem en els dies forts de la onada de calor més forta dels últims anys.

L'ascens fins la Molina el fem amb cotxe ja que hem aconseguit que Mr Cañellas ens faci els avituallaments (factor determinant en la sortida).

Només arribar fem la parada de rigor per refer-nos del viatge.

Arribada a la Molina

Pels interessats a fer-ho, comentar-vos que es pot pujar amb tren fins la Molina.

Fem nit a l'alberg els Isards de la Molina

Aquest alberg es troba situat a la part superior de La Molina i per 40 € podem sopar, dormir,  esmorzar i molt important tenim llençols a les lliteres (ens estalviem de traginar aquests estris...)

Ens fan un sopar sense pretensions, correcte i abundant a base de pasta i pollastre, ideal per afrontar la jornada que ens espera.

Sopar a els Isards de la Molina

Estem sols a l'establiment i podem deixar les bicicletes sense problemes al hall de l'alberg.

A punt per marxar

Enfilem el dia amb el ritual que coneixem molt bé, enlicrar-nos, cremes, omplir ampolles, estiraments i un bon esmorzar.

A punt pel primer dia

L'esmorzar més que correcte, abundant i variat.

Esmorzar

Ja som fora preparem les muntures, amb els últims ajustos, serà una jornada inoblidable.

Últims ajustos

Sobre les 8.30h sortim de l'alberg i afrontem les primeres rampes.

Tot apunt

Amb el Carles (assistències Cañellas) hem quedat a la Pobla de l'Illet, uns 20km i 800m+ més endavant.

El dia s´aixeca mandròs, la humitat i temperatura són considerables donades les latituds on ens trobem, de seguida suem amb abundància.

Les primeres rampes

Atravessem unes pistes desertes que res tenen a veure quant són plenes de neu i gent esquiant.

Cap a pistes

Els primers desnivells són intensos, tot sovint pensem en els participants de la Transcatalunya que ho fan amb un sol dia.

El grup s'estira

El grup s'estira i es trenca en la primera rampa forta amb forces pedres. Els més d'esentrenats fem peu, ens toca arrossegar el cristo una estona fins que la pendent ens permet tornar a pedalar còmodament.

Primer peu

Continuem l'ascenció al Coll de Pal a 2070 metres al municipi de Bagà, que fa la divisió natural entre les comarques del Berguedà i la Baixa Cerdanya.

Un descans i continuem

El dia despunta

Amb algun nuvolet penitent continuem l'ascenció

Magnífiques vistes

Arribant a la collada, ja desapareix la vegetació, aviat veiem el que a l'hivern deu ser l´estació d'esquí de Coll de Pal al Berguedà.

Assolint la cota 2000

Arribem a un dels finals d'etapes de la Volta a Catalunya o la Setmana Catalana a 2070 metres. Nosaltres, però, tot just començem el nostre periple.

Coll de Pal 2070

A punt pel descens

Tot i la incipient calor, optem per posar-nos els paravents, sembla que el descens serà llarg i ràpid.

Refets per la baixada

Nous fitxatges per la sortida d'estiu!

Després d'un tram d'asfalt tornem a entrar a pistes i corriols, aquest cop ja a la Cerdanya. El paravent ens molesta i l'endrecem a la bossa amb la resta de l'equipatge.

Arribem a la vegetació

A la Pobla de l'Illet ens espera Mr Cañellas amb un magnífic tros de coca de la zona i tot de refrigeris isotònics. Res millor per tal d'afrontar el segon ascens del dia.

Primer avituallament

Sortim de la ciutat cara amunt, tot assaborint les rampes de la zona.

Començem el segon ascens

El segon ascens es més llarg però menys intens, tot menys el tram final que fa de guinda per culminar la primera part de l´etapa.

Arribem a Sant Jaume de Frontanyà, una espècie de paradís en forma de font i ombra al raser de l'església romànica.

Sant Jaume de Frontanyà

Gràcies un altra cop a Assistències Canyelles, tenim reservada la taula al restaurant on podem gaudir d'un abundant dinar  que ens permetrà afrontar la segona part de l´etapa en condicions.

Dinar espectacular!

Després de dinar, res millor que una bona migdiada a la disputada ombra dels arbres que envolten l'Església.

Migdiada

Una horeta de repòs, ens permet estar apunt per continuar la jornada. La mitja s'en resenteix però el cos ho agraeix.

Un cop refets continuem. Ara estem a punt d'arribar a la Riera de Merlès.

La Riera de Merlès és un corrent fluvial que voreja i atravessa les comarques del Ripollès, Berguedà, Osona i el Bages. Neix a la confluència de diversos torrents que davallen dels Rasos de Tubau, als termes municipals de Sant Jaume de Frontanyà i Viladonja.

Continuem cap a la Riera de Merlès

Continuem seguint la Riera de Merlès

La segona part de la jornada transcòrrer sense més ensurts, 30 km de descens còmode, gran part a través d'una bonica carretera que ressegueix la riera.

Agradable descens

Arribem a l'Hostal Sant Cristòfol, al Lluçanès. Aquest hostal té capacitat per unes 7 persones però ens deixen alguna habitació extra per tal que la comitiva de Sortidesbtt hi càpiga.

Ens comenten que tenen força grups de cicilistes que han decidit fer alguna opció semblant a la nostra.

Fer nit sopar i esmorzar ens costa 35 €.

La calor és aclaparadora, així que el primer que fem és demanar quelcom per veure i refer-nos dels 90 primers km de la sortida de l'estiu.

Segon dia

Ocupant tota la planta de l'Hostal, estem com a casa i la magnífica vianda de l'establiment ens permet reposar forçes pel segon dia.

Esperant el sopar

Ens aixequem aviat, a les 6h ja estem omplint altra cop la panxa! Aquesta vegada quedem sorpresos de l'abundant vianda i la qualitat dels embotits.

Esmorzar com cal!

Després d'alguns ajustos físics i mecànics més, estem apunt per emprendre el segon dia. A aquesta hora encara fa fresqueta... res a veure al que tindrem durant la resta del dia.

Fa fresqueta!

Ens queden 113km amb 1400 + i 1800-, el dia es va fent calurós tot i que a primera hora el LLuçanès ens respecta.

Avui molts Km i poc desnivell

Mentre ens apropem a les mines de Sal de Sallent, podem gaudir de les magnífiques vistes del centre de Catalunya.

Travessant el Bagés

Abans d'arribar a Manresa tenim l'avaria més greu de la sortida, en un petit canvi de pendent tranquem un dels canvis de darrera, la mecànica queda tant tocada que ens obliga a fer la primera baixa de la sortida.

Canvi trencat!

Mr Cañellas un altra cop ens treu les castanyes del foc.

Avituallament

Després de posar-nos cremes i menjar una fantàstica coca de Perafita, continuem el nostre viatge, ara ja voragem el nostre estimat LLobregat.

Seguint el LLobregat

Continuem pel Pont de Vilomara i Castellgalí, Sant Vicens de Castellet.

Canals i horts

Resseguim canals i horts cada cop més ofegats per la calor. A mesura que descendim, es va fent més intensa i contundent.

Un altra cop som rescatats per Mr Cañellas que ens torna a refrescar amb begudes isotòniques i uns magnífics fruits secs.

Avituallament a 38 graus

La calor és tant intensa i la sequera aixeca tanta pols que ens veiem obligats a fer una sessió de greixatge abans de continuar.

Avituallaments Cañelles!

Els termòmetres dels GPS marquen 38,5 graus. Són els volts de les 13:00h, arribem a Monistrol.

Arribem a Monistrol

Decidim aturar-nos a fer un mos, estem pedalant des de les 6h del matí i cal reposar forçes.

Parada tècnica

Dinaret per anar tirant

Després d'uns entrepans, braves i molta cervesa, continuem pedalant, ara ja sota la implacable justícia del sol esclafant-nos contra l'asfalt a 41 graus.

Ens aturem arraulits sota la ombra d'un pont que travessa la nacional abans d'arribar a Olesa de Montserrat. Els conductors atònits miren el nostre espectacle, totalment vençuts per la calor.

Sota la nacional...

Arribant a Martorell decidim finalitzar l´etapa, queden els 20 últims kilòmetres plans pel riu, però la calor ens fa pensar en el pitjor. Tot imaginant la fantàstica piscina i el "xiringuito" de Torrelles, decidim acabar l´etapa anticipadament.

Acabem...

Al xiringuito fem el repartiment dels polos de la sortida, tot i no haver finalitzat, hem passat un cap de setmana fantàstic atravessant Catalunya desde la Molina fins a Torrelles de LLobregat (ve fins a Martorell ;) )