Objectiu Montserrat, Diada Montserratina 2011

Ja feia temps que barrinavem la possibilitat de fer un peregrinatge de Torrelles a Montserrat amb les nostres BTT's, haviem fet una part el 2009.

Aquest diumenge, a més no ha estat un diumenge qualsevol.

L'últim cap de setmana d'octubre, la Federació Catalana de Ciclisme, celebra la Diada Montserratina. Des de Torrelles al Monestir, hi ha sobre uns 50 km, el nostre objectiu, anar i tornar en un matí, així doncs aprofitant la "happy hour" de l'ajust horari ens hem llançat a aquesta aventura.

Montserratina 2011

TRACK DE LA SORTIDA

Sortim a les 7 del matí hora nova, com que no ens ha donat temps de canviar els rellotges, hem matinat sense matinar.

Els primers compassos del dia són freds, baixem la carretera de Torrelles i en el Capravo de St. Vicenç agafem el passeig que voreja el Riu LLobregat.

Vorejant el riu

Passem pel costat dels polígons que s'han construït al costat del Riu LLobregat: Molins, Pallejà el Papiol, etc. Una nova perspectiva de les fabriques que sempre hem vist des de la A2 i la AP2.

Fabriques d'aprop

A la Alçada de St. Andreu de la Barca, deixem la ribera esquerra del riu i travessem el pont encarant-nos a Martorell.

Pont de Sant Andreu de la Barca

Es d'hora, el fred, que no intens, ens ajuda a treure'ns les llaganyes, el sol comença a llevar-se mandrosament. Sembla que farà bon dia.

Perfil a contrallum

Continuem donant pedals, arribem al Pont del Diable, fet pels romans, aquesta construcció formava part de la via Augusta i va ser construït l'any 10 aC per ser transitat per carros de bous. Fins al segle XIV va ser l'única manera de travessar la part baixa del Riu LLobregat.

Arribant al Pont del Diable

Seguint pel riu tenim el primer ensurt del dia, el David té uns problemes amb unes canyes i fa un banyet en aquest bonic toll de la rivera dreta del LLobregat.

Patacada al Riu

Passem pel costat de Martorell, al fons veiem la Colònia de Can Bros, una antiga masia medieval que al segle XVII va passar a mans de Jaume Bros. El 1852 va ser adquirida per la família Castells-Catarieneu que van fer la colònia tèxtil que, durant tres generacions (1852 al 1967), va funcionar ininterrupdament.

Montserrat i Martorell

Al costat del Riu

Deixem el Riu

En ruta

Ja portem uns 25 km i veiem el nostre objectiu al fons, acostumats a les muntanyes de Torrelles,  la magnitud de la montanya ens deixa sense alé.

Objectiu Montserrat

Arriba un moment important: carretera o riu? volem anar i tornar en un matí així doncs decidim continuar la ruta per carretera i assegurar el tanto.

Decidint l'itinerari

A l'asfalt!

L'Asfalt, llis i fred, ens fa augmentar la mitja, en res ens plantem a Olesa de Montserrat.

Olesa de Montserrat

Realment som a prop de la Muntanya, portem unes dues hores i poc desnivell. Ja fa estona que convivim amb la resta de ciclistes que pujen a Montserrat i amb els cotxes astorats que ens contemplen al passar.

Sortint d'Olesa de Montserrat

L'Objectiu és a tocar, és moment de treure's roba i menjar alguna cosa per agafar forçes pels 9,7 km i 600 metres de desnivell positiu que té l'ascens a Montserrat des de Monistrol.

Parada al desvio de la Puda

Tot just començar passem al costat de l'antic Balneari de la Puda. Es diu que a rel d'un terratrèmol hi brollen aigües sulfuroses des del segle XVIII. Actualment en desús tot i que a vegades de nit s'hiveuen fogueres... nosaltres veiem el seu estat ruinos.

Al costat de Can Tobella

Al costat del Balneari de la Puda

En una diada com aquesta la alfuència de ciclistes a Montserrat és molt gran, just abans de començar l'ascens els grups són força nombrosos, a la part baixa de la muntanya fa força fred i vent.

Afluència massiva

les primeres rampes estiren els "pelotons" com un raig de sabó. El bon ambient i humor són la tònica general.

Ascens a Montserrat

Suant la Cansalada!

A mig ascens trobem un punt de control,  reparteixen papers que a dalt es poden bescambiar per uns pins que regala la Federació.

Recollida de papers

El tram final de l'ascensió és el més complicat, no tant per la pendent, com per la gran quantitat de cotxes i autobusos que en caravana i sorpressos per la afluència de ciclistes, ens pregunten que està passant?

Fem el Cim

Una intensa boira omple el recinte i dona un to misterios i fantàstic a la Diada.

El pàrquing està tencat (o ple?), tot just arribar ens desvien per tal que no ens apilem en el monestir. Hem aconseguit l'objectiu, queda la tornada.

Dalt de Montserrat

És moment de menjar un bon entrepà i comentar la jugada.

La Isabel nova incorporació!

La Isabel, nova incorporació!

L'incombustible Joan

Roger extenuat

Reposant forçes

Jordi i Antònio

Artur

La Carme

Demanem a un turista alt i prim, amb cara de no entendre res que ens faci la foto de grup. Tot i no parlar el mateix idioma ens entèn i conjela el moment per la posteritat.

Foto de Grup, objectiu aconseguit

Ara si, venen 9,7 kilòmetres de descens! fa fred i cal posar-se tota la roba de la que disposem per encarar la baixada.

Preparats pel descens

Gas a fons!

Gas!

El descens és ràpid, les BTT's a més amb roda ample i molt estables ens baixen en un tres i no res a Monistrol. són les 12h queden 40km per arribar a Torrelles. Tot i el cansament no podem baixar el ritme, volem arribar a una hora prudencial.

El Pont del Diable

Petits ajusts tècnics

Una mica tocats pels kilòmetres i el sol del migdia arribem a St. Vicenç dels Horts, només ens queden els conegudissims últims 5 km que ens pujen a Torrelles de LLobregat.

Arribada a St. Vicenç dels Horts

Finalment encarem la última i temuda rampa de Can Roig.  Poc desnivell però  amb prop de 100km a les cames i 1300 metres de desnivell + acomulat ens costa d'empassar.

La última rampa

Objectiu aconseguit! l'any que bé pel Penedès