Pedals del Pedraforca, segona etapa

El segon dia de la Pedals del Pedraforca és més rodador i amb paisatges espectaculars de més de 2000 metres.

La nit a l'Avet ens ha permés refer-nos de l'esforç del dia abans, sortim aviat, a les 8.45 ja som dalt la bici, tot un rècord per nosaltres.

Sortim de l'Avet

TRACK DE LA SEGONA ETAPA DELS PEDALS DEL PEDRAFORCA

Deseguida començem a pujar, travessem les pistes d'esqui de Port del Compte i enfilem la pista que ens puja fins el Pas d'Estivella.

Pistes d'esquí

La pujada de moment no es fa farregosa, 3 o 4 km d'anar fent, res que no es pugui fer amb una bona conversa per distreure'ns.

Pujant el coll

El dia és esplèndid i les vistes a aquesta alçada són espectaculars

Últimes curves

Finalment després de les darreres curves arribem al Pas d'Estivella a 2191 metres, un bon moment per menjar una mica i posar-se el paravent ens venen força kilòmetres de baixada!

Hem fet la Collada

Dalt del Pas d'Estivella

La baixada és ràpida en un tres i no res ens plantem al control 4 a Tuixent, fitxem a Cal Farragutes.

Ens refem a Tiuxent

Les fonts de Tuixent ens permeten omplir les ampolles amb aigua fresca i continuar la ruta, ara be un ascens sinuos fins a Fórnols. És migdia i el sol implacable ens escalfa les espatlles.

Arribem a Fórnols assedegats i morts de gana.

Garatge del Paller de Cal Coma

Dinem a el Paller de Cal Coma, el control 5. Un antic paller de la zona reconvertit en restaurant. Avui conquerit per tot de ciclistes de muntanya!

Entaulats

Amb la panxa plena i amb algun rotet sortim del Paller per fer els últims trams de la Pedals del Pedraforca, ens queda pujar fins el Coll Jovell i després el coll de Josa.

La digestió fins a Cornellana

El tram que va de Fórnols a Cornellana, es asfaltat i pla, això ens permet pair. Ens ajuntem amb altres Bikers que estan fent els Pedals del Pedraforca, es moment de fer-la petar.

Tots els grups

Pujant cap el coll de Jovell trobem una font, aquest any és any de plujes i raja amb força.

Font

Font a l'Obaga del Clot del Tou

Arribem al Coll de Jovell, ens fem una foto espectacular amb el Pedrafoca de fons.

Dalt del Coll de Jovell

Deu fer poc que les vaques estaven pasturant perque ens costa trobar un lloc on jeure i refer-nos de l'esforç.

Afant forçes

Fem el ràpid descens fins a Josa del Cadí, cal anar amb compte les forçes estan justes i no es moment de fer el boig.

Josa del Cadí als nostes peus

Passada Josa, fem l'última pujada fins a superar el Coll de Josa, ja no queda cap pujada! ara toca baixar fins a Gósol.

Som a tocar

Arribem a Gósol, ara es moment de fer balanç i explicar aventuretes ja en tenim una altra al sac!

Pedals del Pedraforca aconseguits!

La última dutxa la fem a la Cal Franciscó, ens fem una foto amb la Tresa que ens ha tractat molt bé!!

Ens despedim de la Tresa

Després de tant d'esforç toca hidratar-se i res millor que una mica de suc de civada per refer-se